Jakość korekcji błedów (DVD-ROM) nagrywarek DVD+-RW

Autor: Bat'on <bat_at_qazeta.pl>
Data: Wed 28 Jul 2004 - 14:02:23 MET DST

Hej,

Padł mi niestety mój odtwarzacz DVD, pioneer A05. No może padł to złe
sformułowanie, mój 1.5 roczny syn przy wyłączonym komputerze wepchnął
przez slota płytkę :-D Teraz nawet jeśli uda się płyte do środka włożyć,
jest ona czytana bardzo głośno, wolno a i tak z marnym skutkiem...

Postanowiłem kupić tym razem od razu nagrywarkę, ale... Okazało się, że
rozsądna "nagrywarka" NEC 2510A (podobnie zresztą jak 2500A) ma "słabą"
korekcję błedów DVD.

Piszę "słabą" bo w testach jest to ok 20% gorszy wynik niż pioneer'a
(porównanie ze 107D) Martwię się więc, że płytki z wypożyczalni, które
mój stary pioneer czytał bez problemu, mogą okazać się zbyt porysowane
dla NEC'a :-( Nie zależy mi nawet na DL (jak to słusznie zauważył
redaktor w c't, żeby nośniki staniały, muszą zmienić technologię ich
produkcji, a to może spowodować istotne nikompatybilności z akyualnnymi
napędami DL) ale NEC jest lepszy od pioneer'a jeśli chodzi o jakość
nagrań (choć znowu, podobno pioneer przy prędkościach x4 radzi sobie
całkiem nieźle)

Pozostaje mi więc zapytać się o subiektywne wrażenia użytkowników
nagrywarek DVR NEC'a - 2500A i 2510A - jak zachowują się one przy
czytaniu (rip'owaniu) porysowanych płytek DV-ROM (tłoczonych, DL, te z
gazet mnie mniej interesują)

Może macie inne propozycje? LiteOn'y raczej odpadają, bardzo zle
oceniona jakość nagrań (też przez c't), LG się boję brać (oceny dobre)
ale moje doświadczenia wręcz przeciwnie :-(

Pozdrawiam

Bat'on