Re: TFT zakupione :)

Autor: Kompaner <kompaner_at_wp.pl>
Data: Tue 27 Jul 2004 - 11:31:46 MET DST

> LCD 17" ma plamkę .264, LCD 19" .294... Generalnie daje to raczej
> pogorszenie jakości, zamiast poprawienia - przy LCD piksele nie są
> "miękkie".

Witam!
Abstrahując od tego, że plamki i wielkości ekranów różnie mają się do
siebie - policzyłem, że
(294/264)^2 ~ = ~ 1,24
(19/17)^2 ~ = ~ 1,25.
Przyjąłem, iż .294 i .264 to wymiar liniowy w takiej samej jednostce miary.
Zatem powiększenie pola plamki odpowiada dokładnie powiększeniu powierzchni
ekranu.
Wnioskuję więc, że jakość obrazu nie ulegnie zauważalnej zmianie przy tej
samej rozdzielczości.
Kompaner
~ = ~ - oznacza w przybliżeniu (taki symbol sobie wymyśliłem, bo nie ma
podwójnej falki na klawiaturze).