Re: Prosze o rade - komp dla grafika

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 18:49:50 MET DST

Juras napisał:

> Pracuje w agencji reklamowej - zajmuje sie projektowaniem plakatow folderow
> przewodnikow map itd.Jak widac jest to glownie obrobka zdjec a wiec Photoshop
> Corel i czasem jeszcze cos.Czesc pracy robie w domu - w tej chwili "mecze" sie
> na Celeronie 1 GHz.

> Co proponujecie aby dalo sie normalnie pracowac a zeby zbyt
> wiele nie zainwestowac ?:)

Moja siostra od kilkunastu lat również zarabia w podobny sposób do
ciebie - projektuje bilbordy, reklamy prasowe, katalogi itp.
Wszystko co robi jest przeogromne i niezwykle skomplikowane -
czasami tak duże, że pojedyncze pliki nie mieszczą się na płycie
CD-R.

Parę miesięcy temu poprosiła mnie o złożenie komputera. Też nie
chciała szaleć finansowo, więc wybrałem coś takiego:
- Płyta: Asus A7N8X
- Procesor: Barton 2500+
- Pamięć: RAM 512 MB (z planem rozbudowy do 1 GB)
- Dysk: WD Caviar 120 GB SE
- Grafika: MSI GeForce FX 5600

Do tego przydałaby się jeszcze jakaś nowa nagrywara, ale siostra
chciała najpierw zamęczyć swojego kilkuletniego Plextora :)

Po miesiącu pracy siostra stwierdziła, że jest lepiej niż się
spodziewała, wszystko znakomicie śmiga i w ogóle nie potrzeba
więcej nic dokładać. Grafika wyświetla przepiękny obraz niczym nie
różniący się od jej firmowego Matroxa - po prostu w obu
przypadkach jest idealna jakość, że nie da się zauważyć różnicy.
Myślę, że śmiało można kupić nawet tańszą kartę, ale tutaj
chodziło też o to, żeby jej córka mogła sobie w coś zagrać.

--
                        Pozdrawiam, Sniper