Re: monitory LCD 17 cali i slaby wzrok

Autor: Nullo <kleo_at_google.pl>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 18:03:36 MET DST

On Mon, 26 Jul 2004 02:14:45 +0200, "T.F." <tf@motocykle.org> wrote:

>"Robert P." <zyx3@poczta.xonet.pl> ...

>I dobrze sie Tobie wydaje. Niestety.
>
>Mam 17" i oczywiscie 1280x1024.
>I literki sa za male :-(((
>Przy czytaniu duzej ilosci tekstow zaczyna meczyc.
>
>Powaznie zastanawiam sie nad 19" LCD.
>
>PS:
>Zmniejszenie rozdzielczosci czy powiekszenie
>fontow w Windowsach NIE wchodzi w gre.
>Ja lubie tekst ostry i proporcjonalny.

Masz tu czesciowo racje, ale.....
Dla wiekszosci applikacji i systemu fonty i ich wielkosc jest mozliwa
do ustawienia i zalezy od potrzeb i gustu uzytkownika, - co juz
wczesniej napisal Jakub Kasica.
Niemniej jednak w pewnych warunkach zachodzi okolicznosc faktycznie
zbyt malych liter nawet na "19" (LCD)
Posiadam od dluzszego czasu wlasnie LCD-19 i powodem zkupu tej
wielkosci monitora byl wlasnie pogarszajacy sie wzrok.
Faktem jest, ze mozesz kozystac z inych rozdzielczosci obrazu niz
"native" co prawdopodobnie nie bedzie zadowalajace z uwagi na gorsza
jakosc i klarownosc obrazu (nawet w "digital mode").
Niektore strony "www" sa optymalizowane do przegladania ich w
rozdzielczosci tylko 800x600 i wtedy majac na swoim monitorze inna,
obraz strony bedzi albo zbyt maly (zajmie ok70% szerokosci obrazu
przy 1280x1024) albo nie miesci sie calkowicie dla mniejszych ustawien
rozdzielczosci (obecnie malo kto stosuje ponzej 800x600, niemniej
jednak takie zjawisko wystapi).
Dla takich stron zmiana wielkosci textu w Internet Explorer (wieksza,
mniejsza , najwieksza) nie wiele zmienia kazdy dowolny font.
Bardziej "rozumnmy" i posluszny pod tym wzgledem wydaje sie byc
Netscape.

Wielu moich znajomych, posiadaja 17" LCD i nie narzekaja.
Uwazam ze dobry 19" LCD razem z wysokiej jalkosci karta graficzna i
wykorzystaniem cyfrowego int. pozwoli uzyskac mozliwie optymalna
jakosc obrazu na monitorze.
Moze to troche kosztowne, ale tak juz jest ze te dwie cechy (Jakosc i
Cena) ida razem w parze....... (przewaznie).
Nie polecam tu konkretnych modeli ani marki sprzetu, poniewaz nie
pracuje dla zadnej agencji reklamowej, oraz niektorzy czytelnicy
mogliby poczuc sie "dotknieci" jezeli "ich" marka nie jest chwalona.