Re: ?? Jaką płyte wybrać i jaki do niej procesor ???

Autor: Tensor <noemail_at_wp.pl>
Data: Mon 26 Jul 2004 - 11:46:51 MET DST

Raf wrote:

> Witam
>
> Jestem obecnie posiadaczem płyty Abit BF6 i procesora Intel Pentium 3
> 500Mhz. W płycie mam zainstalowane 3 moduły pamięci SDRAM w sumie 384 MB
> ale jedna z nich ze względu na to iż na płycie jest chipset BX obsługiwana
> jest jakby w "połowie" (wartość nominalna 256MB).
> Chciałbym teraz wymienić ten procesor i płyte ale tak by wykorzystać tą
> pamięć co mam i która daje mi w sumie w pełni wykorzystana 512MB. Myślałem
> o zmianie na Athlona XP tylko nie wiem jaki wybrać model, zegar i do niego
> [...]

Najtanszym rozwiazaniem bedzie kupno plyty ECSk7S5A i do tego Athlon XP z
FSB 133. Oczywiscie te pamieci masz PC133? Tylko uwazaj przy kupnie tej
plyty! Czesto zdarzaja sie wadliwe modele. Athlon z rdzeniem Barton tez
oczywscie pojdzie na tej plycie, po zaktualizowaniu BIOSu. Szukaj plyty
najnowszej, czyli z oznaczeniem K7S5A PRO 5.0. Mozesz pokusic sie nawet o
kupno procesora Barton Mobile 2500+, ktory dziala domyslnie z magistrala
133. Na tej plycie po zaktualizowaniu biosu jestes w stanie przetaktowac
magistrale do 150mhz, wtedy procek bedzie dzialal jak ~3000+ (o ile pamieci
ci wytrzymaja).