Re: Co kupic?

Autor: t_harry <t_harry_at_NOSPAMwpSPADAJSPAMERZE.pl>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 21:00:19 MET DST

Użytkownik "Mariusz Mroczkowski" <marmro@micha.waw.pl> napisał w wiadomości
news:cdtmkd$305$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czym się kierować (mając bardzo ograniczone środki) przy zakupie
> PC?
kobieca intuicja :)
> Głównie chodzi o wydajność przy surfowaniu na neostradzie.
> Czy najbardziej istotną cechą bedzie wybór procesora?
> Jeśli tak, to czym się kierować przy wyborze? - czy bardziej istotny jest
> clock czy typ (PII, PIII, Celeron, Athlon) a może ilość RAM?
> Nie mam wymagań "multimedialnych", - komputer nie ma służyć do
> gier czy oglądania filmów.
wszsytko bym radzil "srednie" i zbalansowane

> Proszę o opinie i porady.

moj typ to: celeron 300A - nie wiem czy kazdy - ale kazdy jaki widzialem
idzie na 4,5x100, dzieki relatywnie sporej fsb daje rade, 256MB ram -
wystarczy pc100, ale najpewniej pc133 , jakby sie okazalo za malo to
dokupisz jeszcze 128, ale mi do win98 wystarczalo 256 spoko, tylko ze o
organizacji dzialajacej ze starsza mobo, plyta na Intel BX, zapewne ktos
poleci abit/asus, ale ja mialem shutla i do tej pory sluzy w serwku bez 1
awarii, siakis inny noname columbia nawet mail zworke do podkrecania celka
:)
tania grafika - najlepiej matrox g200, albo jakis ati rage - ladniej swieca
niz nonamy s3/nvidia
dysk 20G @ 7200rpm np seagate - raczej cichy i kazda plyta go obsluzy
zasilacz - ja mialem enligha 230W z regulacja termiczna - cichy i pewny, ale
przepiecie go zabilo na amen - do tej pory nie mailem lepszego zasilacza.
obudowa wedle uznania - ale polecam atx z organizacja pozioma a nie pionowa
zasilacza - regula - im wieksza tym lepsza(zazwyczaj)

cichy, stabilny i tani zestaw - wystarczy IMHO do prac biurowych i neta, ale
ja polecam dla takiego kompa linuxa - firefox+thunderbird+mldonkey+fluxbox
beda dzialac lepiej niz win9x

--
pozdr
  t_harry