Re: Komputer - cyfrowy magnetowid

Autor: Jakub Berent <jakub_at_lcm.com.p1>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 15:39:54 MET DST

> nawet z dvd na dvd nie mozna kopiowac "w locie",

W sklepie internetowym Komputronika znalazłem komentarz użytkownika
podobnej karty, w którym twierdzi, że udaje mu się zgrywać obraz
z analogowej kamery bezpośrednio na DVD. Być może to tylko przechwałki.
Rozwiązanie polegające na zapisie obrazu telewizyjnego na dysku, żeby
później wypalić go na płycie też mnie satysfakcjonuje.
Pozostaje otwarte pytanie o wymogi sprzętowe...

> a jesli chodzi o popularne karty tv to tylko zabawki, poszukaj
> profesjonalnych ale wtedy koszty sa znacznie wyzsze.

Określenie sprzętu profesjonalnym samo w sobie nie robi na mnie
wrażenia. Chcę po prostu nagrywać programy telewizyjne. Nie można
w locie? Może być najpierw na dysk, potem na DVD. Jeżeli uda się
to zrobić tańszą zabawką, nie widzę powodu, żeby inwestować w coś
profesjonalnego.

> Inaczej mowiac nie zrobisz z kompa magnetowidu cyfowego
> niskim kosztem.

To zmyliły mnie teksty opublikowane w Chipie:
"Wielką zaletą modelu WinFast TV2000 XP jest rejestracja obrazu
i dźwięku w wielu popularnych formatach, w tym także MPEG-1,
MPEG-2/VCD i MP3. Trzeba przyznać, iż jakość zapisanego obrazu
w niczym nie odbiega od tej odbieranej "na żywo" ze stacji TV
i FM. Niejeden magnetowid dobrej marki ledwie zbliża się do
tego poziomu."
Źródło: http://www.chip.pl/arts/archiwum/kth/kthar_56441.html

i jeszcze jeden:
"Nasz test pokazuje, że najprostszy tuner telewizyjny na karcie PCI,
kosztujący poniżej 200 zł, (...) pozwala na użycie peceta w roli
cyfrowego magnetowidu. Rejestracja materiału wideo w dowolnym formacie
(...) odbywa się bezproblemowo - w trakcie przechwytywania nie zostają
zgubione żadne ramki obrazu. (...) Samodzielne stworzenie krążka DVD
z ulubionymi programami telewizyjnymi lub zgranym z kamery wideo filmem
z wakacji to dzisiaj nic trudnego."
Źródło: http://www.chip.pl/arts/n/article_107200.html

I co o tym myśleć? ;)

--