Re: Pytanie o sklad zestawu

Autor: marcus075 <xnejrgn_at_vagrevn.cy>
Data: Sat 24 Jul 2004 - 15:26:38 MET DST

Na obywatelu Grzegorz Skaruz oskarżonym o pisanie na grupę pl.comp.pecet SB
wymusiło

> Komp ma służyć głónie do pracy: tworzenie www (wymagające programy),
> sporadycznie grafika, granie - ok. 1% ogólnego czasu :). Oczywiście
> oglądanie filmów (a z czasem zestaw kina domowego)
[ciach]
> Pozostaje zakupić:
> - karta sieciowa (może być zinregrowana)

Karta 100Mbit na Realtek'u AFAIK 30-40zł na allegro...

> - kieszeń do HDD (z wiatrakem? bez? jakiaś podpowiedź? :)

Co po kieszeń?

> - RAM 512 (lub 512 + 256) DDR

Im więcej tym lepiej

> (czy brać pamieci markowe (Kingston?)

Tak.

> czy zwykle? 333 czy 400?)

400MHz- puszczasz na niższych timmingach i masz wydajniej.

> - procesor:
> - Athlon 2000 - 294 zł
> - Athlon 2200 - 360 zł
> - Celeron 2000 - 308 zł
> - Celeron 2400 - 333 zł
>
> Z archiwum grupy wynika że zdecydowanie Athlon, natomiast w sklepie
> polecili mi Celerona ze względu na stabilność.

Bzdury... marka procesora nie ma wpływu na stabilność systemu. Bo jak się
wkłada wypasioną płytę i Celka a potem porównuje do ESC K7S5A, albo innego
syfu, to tak jest... Ze swojej strony polecam AMD Athlon XP 2500+ [Barton]

> Nie planuję podkręcać, chyba że wystarczy kliknięcie w BIOSie :)

Przy odpowiedniej płycie tylko kilka rzeczy trzeba zmienić...:)

> - płyta główna
> I tu spory problem gdyż zupełnie nie mam pojęcia.
>
> Do wyboru mam (zależnie od wybranego procesora):
[ciach!]
> Potrzebuję płyty bez zintegrowanej grafiki, z sieciówką 10/100, może
> być ze zintegrowaną muzyką.
> Czy warto brać z kontrolerem SerialATA? Na razie dyski mam na ATA100 i
> ATA66. I chyba najważniejszy punkt: musi być wydajna.

To może coś na nForce2? Jakiś Abit NF7-S?:) Albo przynajmniej NF7-SL?:)

> - obudowa - jakiś ładny wygląd :) A poważniej to aby miałą wyjścia USB
> z przodu (obecnie nie mam)

Obudowa to jedno, ale zasilacz... Polecam Cheifteca...

> Będę wdzięczny za sugestie. O konkretnych modelach poczytam jeszcze w
> archiwum, ale przydałaby się jakaś podpowiedź. Różnych kombinacji jest
> na pewno sporo.

Powiedz jeszcze ile masz kasy...

--
 | marcus075; GG:3585538; karweta[at]interia.pl; WinXP Pro+SP1a |
| Abit NF7-S;AMD AthlonXP Mobile 2500+@3200+;2x256 DDR400 Twinmos|