szybciej i taniej - jak?

Autor: Bartosz Waleska <combosoft_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Jul 2004 - 19:03:11 MET DST

Czesc,
Musze poskladac komputerek najwazniejsza jest cena :) w nowych czesciach
max. 1830 brutto.
Mam Matroxa G400DH na AGP, obudowe z zasilaczem 300W i zlaczem dla PIV,
jakis cd-rom i floppego.

Zastanawiam sie nad:
Intel PIV 2.8 800MHz 849zl
płyta Asus P4S800 na sis648fx 279zl
dyskiem maxtor 80GB ata133 7200 305zl
i ramem 2x256 za 336zl

no i teraz tak.
1) wybralem plyte na sis'ie bo ma obsluge dualChannel dlatego tez wybralem
2x256MB. Jako producenta wybralem GoodRAM. Teraz sie zastanawiam... Jakto
jest z jakoscia tych kosci? Czy faktycznie nie schrzanie sobie wzrostu
wydajnosci wybierajac taka a nie inna pamiec (np. Kingstona, ale poprostu
nie wyrobie sie z kasa)?

2) Poczatkowo chcialem zastosowac plyte tez ASUSa P4P800S na i848P (305zl)
ma ona obsluge sATA i do tego chcialem dysk maxtora 80G na sATA dysk ponoc
osiaga dosc dobre wyniki wydajnosci, ale nie obsluguje dualChannel.

3) Moge jeszcze cos kombinowac wybierajac lepsza plyte (asus na i865 za cos
400zl), ktora obsluguje i sAta i dualChannel, ale wtedy musze wybrac inny
procek. W ofercie jest jeszcze PIV 2.4G ale na 533MHz za 565zl, no wiec to
chyba nie ma sensu.

4) A moze to wszystko chrzanic i wybrac Celka 2.6GHz do tego 512M, te plyte
z sATA i dysk sATA?

To wszystko do zastosowan CAD, projektowanie 2D. Monitor 22" NEC, praca w
rozdzielczosci 1600x1200 lub 1280x1024 (tu pije do tego Matrox'a, ale mysle
ze
da rade, a byc moze ciekawe bedzie wykorzystanie drugiego monitora).
Cdrom i floppy ktory posiadam wystarczy. Cena 1830 jest parametrem
krytycznym,
a wiec nie moze ulec podwyzszeniu.
W komputerze podlacze: dysk pod jeden kanal, i cd-rom (nagrywarke) pod
drugi.
Innych IDE nie bedzie.
Zakupy chcialbym zrobic w www.age.pl (pilnowanie magicznego 1830)

I teraz nie wiem co zrobic. Chcialbym zeby plyta byla jakas markowa, zebym
nie musial sie zbytnio meczyc, dla siebie wybralem ecs'a tez na tym sis'ie
wraz z Celkiem 2.6GHz i jestem zadowolony, mam do tego ibm 40G na ata100.
Osobiscie sklaniam sie do zestawu jak wyzej, wychodzac z zalozenia, ze
wzrost wydajnosci dysku sATA nad ATA133 jest minimalny wporownaniu
do wzrostu wydajnosci przy dualChannel.

czekam na wasze podpowiedzi i pozdrawiam,
Bartek.

PS. Jezeli znacie jakas plyte z sata i dual'em w dobrej cenie moze to byc
cenna wskazowka.