Re: Bluetooth +sterowniki HELP

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Fri 23 Jul 2004 - 14:09:50 MET DST

Proces Łukasz <bloody-esports.WYTNIJ@gazeta.pl> zwrócił błąd:
> Witam... byłbym bardzo wdzięczny jeśli ktoś mogłby mi podać adres strony www
> skąd mógłbym ściągnąć sterowniki do USB Bluetooth - dokładnie chodzi o
> Bluetooth BF-7221... z góry bardzo dziękuje.

Pytałeś już kiedyś. Czy te drivery nie działają?
http://www.bafo.com.tw/download/driver/BF-7221/DRIVER.zip

Niestety, z driverami do BT opartego o chipset firmy WIDCOMM jest pewien
problem. Oprogramowanie podstawowe (które zawiera wszystko co potrzebne do
pracy) jest robione przez WIDCOMM i sprzedawane na licencji. Każdy
producent udostępnia swoją wersję, która często nie różni się niczym
specjalnym a do zmuszenia do pracy z dowolnym innym donglem wystarczy
zmienić ID sprzętu w pliku konfiguracyjnym. Producenci zabezpieczają się
przed użyciem przez innych na różne sposoby, np. zabezpieczają plik z
driverami hasłem albo kodem, który wygasa po jakimś czasie. Można
zadzwonić/napisać do supportu i podać numer seryjny a następnie dostać nowy
kod.

Można też zakombinować. Do tego nadają się np. te stery:
http://download.msi.com.tw/support/swr_exe/bluetooth.exe
Należy zmienić ID w pliku btwusb.info z VID_0db0&PID_1967 na ten odpowiedni
dla nowego sprzętu. Dongla włożyć do portu USB dopiero po resecie. Będzie
wykryty jako inny (w tym wypadku MSI) ale nie jest to chyba problem?

Do niedawna można było używać sterów BlueTake, ale też się wysprycili i
teraz chodzą tylko z nowszym ich sprzętem. Sam osobiście używam BlueTake
BT009X (najczęściej z siemensem s55) i ma on takie same stery.

Uwaga: przed zainstalowaniem nowych sterów koniecznie należy odinstalować
stare!

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze