Re: POMOCY - modem

Autor: Yakhub <jakub_at_jasna.tarnow.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 22:53:59 MET DST

> CZEŚĆ
>
> Mam Win98, ale na drugiej partycji zainstalowałem Mandrake 10.0
> To mój pierwszy linux i kompletnie nie wiem jak tam się coś instaluje
>
> 1.Aby w pełni cieszyć się linuxem potrzebuje sterownik do modemu(HSP56
> MicroModem
> Prod:PCtel, Inc wersja sprzętu 016, z kąd go pobrać i jak
> zainstalować-proszę o opis krok po kroku (wiem, ze to nie grupa o linuxie,
> ale może ktoś wie)
>
> 2. Na jakiej stronie są informacje o mandrake 10, ale dla początkujących
po
> [...]

Nie tak dawno także instalowałem 'swojego pierwszego Linuxa' :P i skoro
jestes tak 'zielony' to dam ci kilka rad:

1. Fora internetowe (na przykład w Twoim przypadku www.mandrake.pl, choć ja
się bawiłem z Auroxem) - jeżeli chcesz się o cokolwiek pytać - zapomnij. Od
razu się dowiesz, że 'skoro nawet tego nie wiesz' to jesteś lama, i co ty tu
w ogole robisz na tym forum, a tak poza tym to to nie jest właściwe forum na
takie pytania, a w ogóle półtora roku temu już ktoś się o to pytał
(oczywiście odpowiedź otrzymał taką samą, jak Ty). Możesz mieć co najwyżej
nadzieję, że ktoś już miał podobny problem i może znajdziesz odpowiedź w
archiwwach.
Jak ja instalowałem, to jeszcze nie korzystałem z Usenetu, ale przypuszczam,
że tu jest podobnie.

2. Artykuły, tutoriale itp - próbuj, choć prawdopodobnie okażą się za trudne
na początek.

3. Metoda najlepsza i chyba jedyna - znajdź znajomego, który ma Linuxa i
coś-niecoś o nim wie. Zainstaluj tą samą dystybucję w tej samej wersji,
którą ma on. Kup mu kratę piwa i o każdą pierdółkę pytej się jego. Nauczysz
się wtedy trochę o tym systemie. Wada: traci się znajomego :P

A tak w ogóle: to NIE JEST WŁAŚCIWA GRUPA na takie pytania. Poszukaj grupy
poświęconej Twojemy systemowi operacyjnemu. (pl.comp.os.linux.sprzet)

Pozdrawiam
Yakhub