[HELP] Zmiany. Płyta główna, pamięć i procesor ...

Autor: Matteo <matteo_group*Spam*Trap*_at_o2.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 19:10:03 MET DST

Witam serdecznie,

Otóż szykuje mi się upgrade domowego zestawu komputerowego w skrócie
nazywanym PeCetem - tak tak, chodzi o tą maszynkę taką szarawą ;)
Dobra, ale do rzeczy.

Musze kupić PŁYTĘ GŁÓWNĄ, PROCESOR I PAMIĘĆ RAM.
Fundusz jest średnio namiętny, więc trzymam się wytycznych, teraz kilka
pytań do forumowiczów bo co kilka głów to nie jedna - prawda?

********************************
Płyta główna - wymagania!
********************************

Chipset: nVidia nForce 2 (Socket A)
FSB: 400MHz
DDR: 400MHz
Dual Channel: Tak
Kontroler ATA: x2 (!)
Kontroler SATA: Tak
RAID: Nie koniecznie, ale się przyda :)
Karta sieciowa: Zintegrowana
Karta dźwiękowa: Zintegrowana (najlepiej Sound Storm)
Dodatkowo: USB i inne standardowe kontrolery

Wszelkie dodatki mile widziane.
Za "mur chiński" nie przekrocze 500PLN (cena/jakość), zakupy pewnie
znajde na Centralnej Giełdzie Komputerowej w Warszawie (Batorego) :o)

Przeglądałem już masę płyt głównych, ale może coś mi polecicie (nie koniecznie dla OC).
Do tej pory myslałem o jakichś produktach ABIT, ASUS, EPOX czy MSI ... wszelkie
uwagi i sugestie dotyczące zakupu bardzo mile widziane :)

Pomóżcie w wyborze!

********************************
Procesor:
********************************

Tutaj nie mam większych problemów, Będzie to AMD Athlon XP 2500+ (Barton).
Potrzebuje jednak do niego cichego, wydajnego i taniego coolera ...
Jeśli możecie coś polecić to z góry dziękuje :)

********************************
Pamięć RAM:
********************************

I tutaj mam dylemacik.
Z tego co widziałem i miałem do czynienia to Dual Channel na platformie
AMD daje tylko niewielki procent zwiększenia wydajności ...

Teraz tak, jeśli kupie 1x512MB to polecacie jakieś konkretne podzespoły konkretnych
firm? Kingston czy TwinMos? Czy coś innego ... np. GoodRam, Kingmax czy Infineon?
Słyszałem jeszcze o jakimś Elixir - ale to chyba słabe ...

Z góry dziękuje za wszelkie przemyślenia,
Informacje są mi potrzebne na wczoraj żebym uzgodnił finalnie warunki swojego zakupu.
Życzę miłego wieczoru :D

P.S. Nie przesadzajcie tylko, to ma być poziom cena / jakość ;)

--
[ Miłego dnia. Matteo (You have to see it for yourself ...) ///
[ WEB: www.matteo.cad.pl | GG:1839786 | SDI: Connecting Me ... ///