Re: Iinux + novell + XP

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 12:18:07 MET DST

Informatyk napisał:

> Problem polega na tym że jest sobie komputer z WinXP [...]
> ale nie mogę uruchomić internetu udostępnianego przez linuxa.

Niestety nie znam Novella na tyle, bym mógł ustalić, czy on nie stanowi
tutaj przeszkody, ale jeśli problem stwarza tylko serwer linuxowy z
kontrolerem domeny i Sambą, to może coś pomogę.

1. Na serwerze, w pliku /etc/dhcpd.conf dopisujesz hosta, którego chcesz
podłączyć, wraz z jego adresem mac i IP (to chyba już masz OK), np.:
host nazwa {hardware ethernet 00:09:2C:20:04:68;fixed-address 192.168.0.1;}

2. Restartujesz DHCP, np. poleceniem (tylko wtedy, gdy zrobiłeś jakąkolwiek
modyfikację w DHCP):
/etc/init.d/dhcp restart

3. Tego samego hosta dopisujesz w pliku /etc/passwd (ze znakiem "$" na
końcu), wraz z pozostałymi parametrami (nr grupy, itp.), np.:
nazwa$:*:1121:101:Konto zaufania:/dev/null:/dev/null

4. Dodajesz hosta do /etc/samba/smbpasswd (jeśli korzystasz z Samby), np.
poleceniem:
smbpasswd -a -m nazwa

5. W Windows XP odnajdujesz w rejestrze (regedit.exe) gałąź:
HKEY_LOCAL_MACHINE/system/controlset001/services/netlogon/parameters
i modyfikujesz wartość klucza requiresigorseal zmieniając ją na '0'.
Bez tej operacji Windows XP nie potrafi przyłączyć się do kontrolera domeny
pracującego pod liuxem.

Jeżeli nadal jest problem, to albo stwarza go Novell, albo konfiguracja
serwera na linuchu. Wtedy pytaj już na odpowiedniej grupie.

--
                        Pozdrawiam, Sniper