Re: i440BX i 64MB ramu?

Autor: Marcin Szumilas <szumi08_at_klub.chip.pl>
Data: Thu 22 Jul 2004 - 03:08:45 MET DST

Użytkownik "Michal Bien" <mbien@wywalto.uw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:Xns952D50C8E1D0Bmbien@127.0.0.1...

> Nie, odwrotnie - w ramch jednego slotu na pamiec DIMM mozesz
miec
> 1 lub 2 banki - w zaleznosci od wewnetrznej organizacji modulu.
Zazwyczaj
> modul dwustronny jest tez dwubankowy ale nie zawsze - nie ma tu 100%
> korelaacji.

Aha, rozumiem. Ale zobacz pod spodem, co znalazłem.
To nieprawda, co piszą, czy jeszcze bardziej skomplikowane?

Dzięki,
MSz

http://www.komputerswiat.pl/informacje/leksykon/6624.asp

*bank pamięci*
Jedno lub kilka gniazd znajdujących się na płycie głównej, w których
umieszcza się moduły pamięci. Najczęściej bank składa się z jednego
gniazda. W starszych komputerach jeden bank składał się z dwu lub
czterech gniazd. Liczba gniazd wchodzących w skład jednego banku
zależy od szerokości magistrali danych. Jeśli magistrala ma 64 bity, a
moduły pamięci są 32-bitowe, jeden bank będzie składał się z dwóch
gniazd. Każdy bank musi być w całości wypełniony modułami pamięci o
identycznej pojemności.