Re: Sprzęt do obróbki video - pro?ba o poradę.

Autor: Jozef <jozef000_NO_SPAM__at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 21 Jul 2004 - 10:50:46 MET DST

> Na mojej uczelni będzie potrzeba przerzucenia kilkadziesišt godzin
materału
> VHS na postać cyfrowš (DVD) a potem obróbka do umieszczania
materiałów na
> www.
> Potrzebuję zrobić kosztorys jaki sprzęt i oprogramowanie oraz za ile
bedzie
> potrzebny.
> Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie sugestie.

alt.pl.rec.videokamery

http://www.videohelp.com/capture

Temat bardzo szeroki.
Potrzebny w miarę szybki komputer, rozsądna pamięć, duży szybki dysk
( może być RAID), system plików NTFS (Windows 2000 lub XP), nagrywarka
DVD.
Sprzęt do przechwytywania: Karta telewizyjna, albo karta graficzna
VideoIn VideoOut, ale najłatwiej chyba kamerą cyfrową z wejściem
analogowym (najtańsze kamery cyfrowe nie mają wejścia analogowego),
zapis w firmacie DV. Materiał DV ok. 12 minut ma ojętość ok. 2GB.
Do obróbki - prosta obróbka - darmowy VirtualDub, bardziej złożona
Ulead Media Studio, Adobe Premiere itp. Do kodowania do MPEG-2 Cinema
Craft Encoder, albo pełna wersja TMPGEnc.
Każdy współczesny procesor sobie z tym poradzi, namiast komfort pracy
będzie różny, najdłużej trwa kodowanie do MPEG-2 (parę godzin).

--
Józef