Re: dobry monitor lcd 17"

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 15:08:06 MET DST

Niejaki LAB <labit twierdzi jakoby:

> a mozesz jasniej o tych matrycach ?? VA VN .. nic mi to nie mowi

W skrócie:
VA (MVA, PVA w zależności od producenta)

- Duże kąty widzenia
- Dobre kolory
- Głęboka czerń
- Dobrej jakości biel (zazwyczaj)
- czas odpowiedzi min. 25ms (niestety)

TN (TFT, TN+ - różnie nazywane)

jest to sporo starsza technologia, i niektórzy mówią, że nie warto
kupować historii, i w zasadzie nadają się jedynie do gier

- Małe kąty widzenia
- słabsze kolory
- jaśniejsza czerń
- biel zazwyczaj wpadająca w żółty
- niski czas odpowiedzi matrycy (12, 16ms)

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//