Re: dobry monitor lcd 17"

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 14:58:15 MET DST

Niejaki LAB <labit twierdzi jakoby:

> no wlasnie a co do tego dvi, jeden kolo w sklepie powiedzial mi ze na swoim
> eizo 15" w domu sprawdzal oba podlaczenia i nie widzial roznicy mowiac ze
> to zasluga tranzystorow eizo ....
> czy to prawda czy tez scieam rekalmowa ??

Jakość obrazu przez złącza analogowe (D-Sub) będzie zależała od karty
graficznej. Monitor ma tutaj raczej mało do gadania - z kiepskiego
sygnału nie zrobi dobrego obrazu. Oczywiście, może i są takie cuda, co
nieco poprawiają jakość obrazu, ale to dalej nie będzie to samo.

  Na kartach Matroxa nie sposób zauważyć różnicy między D-Sub a DVI. Na
lepszych (markowych) kartach podobnie. Na tanich kartach różnica będzie,
to to jednak spora. Tanie karty tracą jakość obrazu na konwersji obrazu
z cyfrowego na analogowy. Obraz przez DVI, z racji że nie jest nigdzie
konwertowany (cały czas cyfrowo) powinien mieć idealną jakość na każdej
karcie z tym złączem.

Jeżeli dysponujesz wysokiej klasy grafiką, nie musisz używać DVI. Jednak
na tanich kartach różnica jest wyraźna.

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
      \\|||//