Re: odświeżanie >85Hz a zdrowie

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 20 Jul 2004 - 10:20:58 MET DST

dzieciol napisał:

> Sciemniasz kolego, albo zdziwiasz, albo to nie Nec,
> a jak Nec-to uwalony, albo juz powinien byc dawno
> na zlomie.

Dlaczego od razu twierdzisz że ściemnia? Może jednak mówi prawdę...
Ja w pracy siedzę przy Samsungu SyncMaster 700 IFT, na którym mam
ustawione 1024x768 @ 85 Hz i widzę lekkie migotanie obrazu (coś jakby
żarzenie), które potwornie męczy mój wzrok. Na stojącym obok LG
Flatron 795 FT+ tego efektu nie widać. Nawet kiedyś podejrzewałem winę
karty graficznej, ale okazało się, że przełączenie monitora do
drugiego kompa nie rozwiązuje problemu. I żadne ustawienie w menu
monitora nic nie pomaga. Dodam tylko, że widziałem już kilka takich
monitorów, na których odświeżanie 85 Hz wcale nie przypomina takiej
jakości jaką oferują najnowsze kineskopy.

--
                        Pozdrawiam, Sniper