dysk 80 gb i partycje

Autor: kamtzu <bender_at_WYTNIJ.irc.pl>
Data: Sun 18 Jul 2004 - 23:37:03 MET DST

Tak naprawde nie wiem czy problem sprzetowy czy programowy..

Kupilem dysk Segate'a 80GB i nie moge sobie poradzic z patrycjami...
Podzielilem dysk na 2 partycje FAT32 (5gb i reszta) partition magic'em,
tymczasowo zainstalowalem WinXP i bylo ok.. jednak ma na nim byc Win 98 i
partycje maja byc widoczne z dosa.. i tu zaczely sie problemy bo nie DOS nie
widzial duzej partycji..

Fdisk widzi ten dysk jako 10GB (?), a partition magic pod reka juz nie
mam...
Kombinowalem i instalatorem XP zrobilem od nowa partycje, sformatowalem pod
win98 i juz byly widoczne spod dosa.. no ale windowsowy scandisk zglasza ze
sa bledy w tablicy alokacji itp, jak naprawie to z kolei wlacza sie dosowy
scandisk i znow to psuje..

tak chodzilo to pare dni az w koncu wszystkie dane zamienily sie w krzaczki
:/
jak sformatuje to da sie uzywac ale nie wiem jak dlugo...

pomozcie mi pliz jak to zrobic od podstaw zeby byly 2 partycje (5 i 75 GB) i
byly widoczne spod DOSa...

a moze dysk jest uszkodzony? albo odpalac go na jakis manualnych
ustawieniach biosu?