Stara plyta glowna i PCI 2.2 - jak to sprawdzic?

Autor: Michal Pyka \ <humanista.pl_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Jul 2004 - 22:11:49 MET DST

Witam!

Jest taki problem: Potrzebuje pilnie do sieci WiFi plyte glowna na Slot1,
ale _musi_ byc zgodna z PCI 2.2, zeby ruszyla mi sieciowka. Plyt jest sporo,
ale doszperanie sie do takiej informacji graniczy chyba z cudem, bo czesto
jest tak, ze albo juz producenta nie ma, albo nie mozna nic znalezc do
starszych modeli, albo pisza 3x 4x 5x PCI Slot i wszystko :-(

Zauwazam (i pamietam) regule, ze najszczesciej Slot1 szedl w parze z chipem
intela BX. Obecnie w jednym kompie mam starsza plyte na LXi i ta na bank ma
tylko PCI 2.1 i ta sieciowka nie dziala.

Czy jest taka prawidlowowsc, ze jak jest BX = PCI 2.2? Mialem kiedys ABITA
BH6 (BX) przez 6lat - sprzedalem teraz zima - i bez problemu lykal wszystkie
nowe urzadzenia, wiec nie zwracalem na to uwagi. Mam tez w sieci jeden
komputerek na Intel ZX i taka sama sieciowke widzi i wszystko hula.

Czy np taki Siemens D1107 bedzie mial te PCI 2.2? (moge dostac w niezlej
cenie)

Z gory dziekuje za pomoc!

--
pozdr.