Re: TNT2 pelna i Vanta

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 22:35:08 MET DST

> sam mam M64 z dwoma wycięciami i po przeglądnięciu wielu źródeł
> zdecydowałem nie wsadzać jej na nową płytę
Mam TNT2 Vanta i na I865 u mnie chodzi bez problemu, nie tylko zresztę
u mnie.

> no właśnie. brak x2
No właśnie czyli karty AGP ver. 1.0 (AGP x1,2)nie można wsadzić a AGP
ver 2.0 (AGP x1,2,4 np TNT2, GF ...) można. Widzę, że chyba bez
wyjaśnień się nie obędzie. Oto krótki wykład:
Karty AGP ver. 1.0 chodzą z prędkościami AGP x1 i x2 i nie można ich
wsadzać do nowej płyty (i tak nie wejdą, że względu na inne wycięcia).
Karty AGP ver. 2.0 chodzą z prędkościami AGP x1, x2, x4 i można je
wsadzić do każdej płyty wyposażonej w port AGP. Oprócz trybem
działania różnią się od kart w wersji 1.0 innymi nacięciami i
napięciem zasilającym.
Jeżeli karta potrafi chodzić w trybie x4 to powinna chodzić z nowymi
płytami, a jeżeli kart potrafi chodzić w max. AGP x2 to nie pchamy jej
do nowej płyty.

> to pewnie jakiś noname a nie żaden Viper
To był viper 770. Nawet jakby to był noname, to też by zadziałał. Nie
liczy się bowiem marka tylko specyfikacja AGP.

> albo będzie dym
Masz jakieś doświadczenia że tak mówisz? Nie będzie dymu, karta będzie
działała bez problemu.

> ale x2/x4 wejdą
Byłby problem gdyby nie weszły. Czego producenci mają odbierać ludziom
możliwość pracy z ich kartami graficznymi. Może nie wiesz, ale na
samym początku GeForce 4 Ti był kartą chodzącą właśnie na AGP x2/x4
(wersja x8 wprowadzona później). Twierdzisz że taki właśnie GF4 Ti nie
wejdzie do nowych płyt?

--
Pozdr. Marcin