Re: Radeon 9200 czy GF 5200?

Autor: szpon <aaxxx_at_wp.com>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 18:31:12 MET DST

maX wrote:

> Oczywiście wersję 64MB - taka sama wydajność (też pamięci DDR500) a
> stówe tańsza.

A ja bym radził poszperać po sklepach netowych i na Allegro i zaopatrzyć się
w Radeona 9100 (najlepiej 64MB - szybsze pamięci, no i koniecznie 128 bit).
Ani R9200 ani FX5200 nie dorasta mu do pięt wydajnością a ceny są zbliżone
(za ok. 300zł nowy, na gwarancji R9100, 128MB, 128 bit, np. tu:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=28071461). Sam mam R9100 już prawie
pół roku i jestem z niego w pełni zadowolony. Mimo, że mam bardzo kiepski
procesor i wolną pamięć (Athlon 1600+, DDR266), to w Aquamarku3 mam wynik
16300 - 17300 punktów, a najbliższy mi wynikiem FX5200 Ultra ma i tak
kilkadziesiąt punktów mniej, że nie wspomnę o tym, że ten wynik osiągnięto
na OC'owanym Pentium 4 @ 3.40 GHz (3dmark2001se: 8900 - 9400 punktów -
zależy jak mocno podkręcę kartę / pamięć / procesor ;)). Na tej karcie duża
większość nowych gier śmiga na pełnych detalach, w 1024x768 z frameratem
nigdy ponizej 20 FPS (np. Painkiller) - w końcu karta ma po 2 jednostki
teksturujące na potok (a nie po jednej, tak jak w większości obecnie
produkowanych kart mieszczących się cenowo w 450zł). Ewentualnie dołożyć te
70-100 zł i kupić GeForce4 Ti4200, który już totalnie wymiata i w większości
sklepów można znaleźć od ręki, nowe karty, już w okolicach 380-400zł -
średnio dwa razy wydajniejszy niż taki FX5200 czy R9200 i jakieś 20-40%
(zależy m.in. od stopnia wykorzystania Pixel/Vertex Shaderów) niż R9100.

Wg. mnie kupowanie kart typu FX5200, FX5700, FX5600XT, R9200, R9550, R9600SE
itd. itp., to wyrzucanie pieniędzy w błoto - w tej samej (a najczęściej i
taniej) cenie można dostać starsze ale znacznie wydajniejsze karty. Zresztą
można na to popatrzeć z tej strony: te karty - mimo zgodności sprzętowej -
przegrywają w testach DirectX9, z kartami sprzętowo wspomagającymi jedynie
DX8.1 :D

Przykładowe porównanie mojego R9100 do FX5200 Ultra:
http://tinyurl.com/5gwvc