Re: chieftec 420 wat 2fan pytanie

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 16 Jul 2004 - 14:01:28 MET DST

Nutria napisał:

> Chce go kupić ale ostatnio słysze że dolny wiatrak dodaje
> temp o kilka stopni bo dmucha ciepłym powietrzem na radiator.

Mam Chiefteca HPC-420-302-DF i dolny wentylator zasysa powietrze
znad radiatora procesora do wnętrza zasilacza. Z kolei tylny
wentylator wydmuchuje to wszystko na zewnątrz. Widziałem wiele
Chiefteców i w żadnym nie było czegoś takiego, o czym piszesz. To
jakaś kompletna bzdura wyssana z palca. Ktoś puścił głupią plotkę, bo
pewnie sam nie potrafił sprawdzić, w którą stronę rzeczywiście dmucha
ten wentyl, albo go rozbierał i potem źle złożył.

Jeśli chodzi o mojego Chiefteca, mogę powiedzieć, że przesiadka na
niego spowodowała spadek temp. procesora (Athlon 1800+) o ok. 2-4 st.
w stosunku do poprzednika.

Jeśli chodzi o głośność pracy, IMO zasilacz wypada znakomicie. Ja
swojego słyszę z odległości ok. 20 cm dopiero wtedy gdy w pokoju
panuje wyjątkowa cisza. Przy zamkniętej obudowie (i wyłączonych
wszelkich pozostałych wentylatorach i dyskach) zasilacza w ogóle nie
słychać. A już na pewno nie jest słyszalny jeśli w obudowie pracuje
jakikolwiek dysk (nawet Barracuda), bo jest przez niego zagłuszany.
Również moje wentylatory Arctic Cooling TC Fan Pro pracują głośniej
niż te, w które wyposażony jest ten Chieftec.

Wkurza mnie natomiast jakieś dziwne iskrzenie dobiegające z zasilacza
podczas jego startu (przez ok. 3 sek.) przy podłączeniu 4 dysków i 2
napędów optycznych. Przy 2 dyskach tego nie słychać, ale wraz ze
wzrostem liczby podłączanych urządzeń iskrzenie jakby było coraz
głośniejsze. No i kolejny mały feler (w moim przypadku): przy bardzo
dużym obciążeniu trochę kiepsko trzyma napięcie na linii 3,3 V
(wprawdzie nie odbiega od normy, ale mogłoby być lepiej).

Generalnie polecam. Niezły zakup.

--
                        Pozdrawiam, Sniper