Co wybrać? Palm czy notebook?

Autor: Sir-Torpeda <fve-gbecrqn_at_jc.cy>
Data: Thu 15 Jul 2004 - 21:39:53 MET DST

Witam.

Planuję zakupić na studia jakąś namiastkę domowego komputera. Nie mogę
się jednak zdecydować na notebooka lub palma, postawiłem więc poradzić
się Was (tzn. użytkowników grup pl.comp.sys.palm i pl.comp.pecet) -
dyskusję kieruję na pl.comp.sys.palm (mam nadzieję, że dobrze wszystko
poustawiałem, to mój pierwszy raz:) ). Proszę głównie o doradzenie, co
mi się bardziej przyda i zweryfikowanie moich oczekiwań, czy są one
możliwe do zrealizowania w granicach sum, które mógłbym przeznaczyć na
te urządzenia.

Gdybym decydował się na palma, mógłbym przeznaczyć na niego coś około
2000zł. Musi spełniać następujące warunki:
1. Możliwość połączenia z Internetem (z tym, że nie za pomocą komórki,
może być sieć lub modem, którego dokupienie nie powinno spowodować
przekroczenia zadeklarowanej kwoty);
2. Możliwość podłączenia wygodnej klawiaturki (jeśli kupię palma, to
sądzę, iż dobrym pomysłem będzie wykorzystanie go jako notatnik na
wykładach, a dodatkowo przyda mi się przy pisaniu tekstów);
3. Powinien mieć przynajmniej około 300 mega wolnego, do wykorzystania
przez usera;
4. Wskazane jest, coby można było go łączyć z PC bez specjalnych
programów, a jedynie poprzez kabelek (miłoby było, gdyby palm był
wykrywany jako dodatkowy dysk);
5. Powinien posiadać kolorowy wyświetlacz;
6. Nie powinno być problemu ze zmuszeniem go do zaakceptowania polskich
fontów (aczkolwiek OS jest mi obojętny, byleby był po angielsku lub
polsku).

Gdybym decydował się na notebooka, to mógłbym wydać maksymalnie około
6000 zł. W tym przypadku zależy mi na nowym sprzęcie z gwarancją min.
dwuletnią. Sądzę, iż podarowałbym sobie zabieranie go na wykłady (tym
bardziej, iż nie spodziewam się dostania czegoś, co będzie mi długo na
bateriach trzymało), a wykorzystał do oglądania filmów (czytnik DVD
_koniecznie_), pisania, korzystania z zasobów sieci (więc modem I karta
sieciowa koniecznie)... Miłoby było, gdyby miał kartę graficzną nie
gorszą od Radeona 9000 i ekran piętnastocalowy. Widziałem chyba jakiegoś
Asusa, który spełnia te kryteria - co myślicie o tej firmie?

Podsumowując: sprzęt ten wykorzystywałbym głównie do tekstów i netu,
notebook chciałbym zaprząc dodatkowo do filmów i gierek, a palma do
notatek, przeglądania www offline i korzystania z przydatnych
programików i minigierek ;-)

Co lepsze dla mnie? Jak myślicie?

Pozdrawiam,

--