Re: Trwalosc nosnikow

Autor: Mike <mikie_at_blow.spam.away>
Data: Wed 14 Jul 2004 - 09:33:31 MET DST

Użytkownik "boogdan" <boogdan@tlen.pl> napisał w wiadomoœci
news:cd1ofk$qig$1@korweta.task.gda.pl...
> Witam
> Ktory nosnik jest najtrwalszy?.Dyskietka,pamiec Memory Stick,plyta CD-R
czy
> plyta CD-RW ?.Mam na mysli przechowanie zdjec i dokumentow Worda powiedzmy
> przez 50 lat.

Dyskietka latwo traci dane jesli znajduje sie w niewlasciwym miejscu (np. na
sloncu przez dluzszy czas, lub, co mniej widoczne, w silnym polu
magnetycznym). CDR dosyc latwo uszkodzic poprzez porysowanie. Karty pamieci
FLASH wydaja sie bezpieczne ale jak to elektronika tez lubia sie popsuc (juz
taki przypadek sam przeszedlem). Do powaznej archiwizacji stosuje sie
streamery - kasety z tasma - zapis magnetyczny -- polecam!

Jezeli zalezy ci na danych w miare przystepny sposob, to lepiej chyba raz na
jakis okres czasu przerzucac dane na nowy/swiezy nosnik.
Przykladowo raz na rok bierzesz CDR ktory paliles rok temu i kopiujesz go -
masz swieza kopie (a moze i nosnik udalo ci sie lepszy kupic). W ten sposob
za skromne 2zl / rok bardzo skutecznie podnosisz sobie trwalosc zapisu.
Jezeli mowimy o 50 latach to polecam robic to w kilku kopiach dodatkowo, aby
zminimalizowac szanse na wystapienie jakiejkolwiek usterki nosnika.

mk