Re: Różnice w wersjach AGP

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Tue 13 Jul 2004 - 17:26:43 MET DST

> Witam
>
> Jakie różnice występują pomiędzy zlączami AGP 1x, 2x, 4x, 8x (nie liczące
> większej przepustowości), tj. napięcie, kształt slotu itd.
Poszczególne wersje AGP różnią się wysokością napięć i odpowiednimi
wycięciami w slocie. Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie konkretne są
to różnice, to chyba wiesz gdzie szukać.

> Jeżeli mam płytę główną obsługującą AGP 1x/2x to karty z maksymalnie jakim
> AGP mogę na niej odpalić? Czy odpalę na niej kartę AGP 4x, ewentualnie
> 4x/8x?
Płyty z AGP ver. 1.0 (czyli twoja) działają z kartami max. AGP ver.
2.0 (czyli takie obsługujące AGPx4). Czyli do takiej płyty możesz bez
problemu władować GF2/MX, GF,TNT2 (chociaż niekompatybilności się
zdażały, dla przykładu podam, że u mnie w starym kompie na płycie z
chipsetem VIA MVP3 działały karty GF2 MX 200, 400, GTS, TNT2)

> pozdrawiam
>
> vic

Pozdr. Marcin