Re: jakie jest dobre narzędzie dyskowe

Autor: axell <axell_at_op.wywalto.pl>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 21:18:36 MET DST

> Szkoda, że nie pamięta dokładniej, ale wychodzi, że padła jedna
> z kopii File Alocation Table (FAT) na jednym z dysków, ale logicznych.
> Windows (?) stwierdził różnice między kopiami FAT i naprawił przez
> nadpisanie pierwszej FAT z drugiej kopii, pech, akurat druga miała błąd,
> teraz mają obie. Można próbować odzyskać pliki.
> Skoro (?) system nie ruszył, znaczy na systemowej, pierwszej partycji.
> Jeśli tak to dwie następne powinny być nienaruszone.

no własnie kumpel tez na to liczył

> Dysk niesformatowany oznacza dysk na którejś partycji. A pozostałe?
> Bo po tym, to wygląda, jakby zabrakło informacji o partycjach w MBR.
> A to inna bajka. Jak on 'wygląda na niesformatowany' - widać literę,
> a tylko brak plików, jakieś komunikaty występują.
> W biosie jest widziany?

Tak widzianay w biosie, litere tez chyba widać. Był na nim wczesniej xp
a teraz jest sprawdzany pod win98 chyba widać kolejną litere partycji,
tak mi sie przynajmniej wydaje skoro system widzi ten dysk jako
niesformatowany.

> [...]
> odzysku plików użyje się jakiegoś PCInspectora.

> A mogły być w innym? Na którymś komputerze był Win XP/2k/Nt?
> Podaj więcej informacji, to coś się wymyśli. Wersje Windows,
> litera dysku, na której się wykrzaczył, dokąd doszedł system
> przy tym nieudanym starcie.
> Spróbuj choćby fdisk (ale tylko żeby obejrzeć stan) czy są
> jakieś partycje.
> No i najważniejsze, jeszcze raz do tego pierwszego komputera,
> poprawić połączenia taśm, pamięci w slotach, generalne odkurzenie
> i jeszcze raz próba. Tylko już systemowi nie pozwalajcie nic

Wczesniej był winxp i byc moze pierwsza partycja była ntfs.
Dysk juz był przenoszony do innego kompa z win98 wiec chyba
to nie kwestia tasmy. No i niestety nie wiem jak daleko sie
system za pierwszym razem posunał :(

pozdrawiam
axell