Zewnetrzne kieszenie na HDD ?

Autor: Yogiii <yogiii_at_hot.pl>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 18:21:33 MET DST

mam pytanko czy ktos z was uzywa zewnetrznej kieszeni na HDD podpietej pod
USB lub FireWire
ktore lepsze czy USB 2.0 czy FireWire
mam na oku model Spire USB - 3,5" GIGAPOD
http://www.hardwaremodz.com/reviews/gigapod/gigapod2.htm
lub http://www.allegro.pl/show_item.php?item=27752941
mam zamiar w tym trzymac HDD 80GB
czesto chodze z dyskiem do ludzi i odpinanie i podpinanie do tasmy jest
bardzo uciazliwe natomiast kieszenie wewnetrzen - tu problem ze sa rozne
model
gdyby byl jeden typ to by mozna bylo z ta kieszen chodzi ale tak sie nie da
i kolejna wazna kwestia kieszen zewnetrza mozan podlacczyc i odlaczyc bez
wylaczania kompa a to bardzo duzy plus
cenowo tez nie jest to jakos strasznie drogie zwykla kieszen okolo 40 zl a
zewnetrzan okolo 137zl - 150 zl

myslalem rowniez o zewnetrznych dyskach
maxtorka lub WD ale to droga imperza
80GB - 689zl http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=10911 lub 642zl
120GB - 806zl http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=9580 lub 797zl
tylko taki dysk ma jedna wade nie da sie zmienic juz jego pojemnosci
a ta kieszen Spire wedlug danych obsluguje dyski nawet o pojemnosci 300GB
wiec jesli kiedy przyszla by mi ochota mnienic dysk na wiekszy to nie bedzie
problemu
a i zwykly dysk latwiej sprzedac

ale moje pytanie dotyczy czy kieszeni jak one sie sprawuja i czy warto w cos
takiego zainwestowac