Chlodzenie dysku - mozna?

Autor: Adam 'Adak' Kępiński <adak_at_acn.waw.pl>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 01:31:15 MET DST

Witam.

Widzialem juz wiatraczki na dysk, wiatraczki przed dysk, a nawet
wiatraczki zamiast dysku ;-)

Nie jestem walniety na punkcie chlodzenia, ale od kilku dni mam obok
siebie otwarta obudowe i pomimo dotkniecia przez koszyk obudowy (blacha)
czuc ze dysk jest goracy.
Wlasnie rozparcelowalem stara plyte na BX'ie, wiec zostal mi duzy, plaski
radiator z wiatrakiem (intelowy cooler na celerona na slot1) - czy moge go
polozyc na dysk (seagate barracuda 40GB)?

Mam watpliwosic tylko z jednego powodu - dysk jest urzadzeniem
mechanicznym, nie wiem co sie stanie, jak jego srodek schlodze bardziej
niz boki (wszak kazdy wie jak wielki jest slot1) - nie bedzie problemu z
roszerzalnoscia cieplna? Glowice trafia w swoje sciezki? :-)

Moze to lekka demonizacja, ale lepiej dmuchac na zimne ;-)

Zdrowka i TIA

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak@acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055