Re: Bios + dysk = co nie gra...?

Autor: pablo <spam_at_pal.invalid>
Data: Mon 12 Jul 2004 - 00:24:51 MET DST

"Speedy" <speedy@2a.pl> wrote in
news:ccrj7j$l7d$1@atlantis.news.tpi.pl:

Hej Speedy

> Z Twojego opisu wynika że wszystko działa OK.Tak to mniej więcej
Czy to znaczy, ze w tym wypadku to normalne, że kiedy wchodze do biosu
na opcje HDD autodetection, to paramatry dysku nie sa wykrywane? Czy
trzeba go formatować w jakiś specjalny sposób? Raz już sformatowałem i
narzedzie diagnostyczne Seageta wykrywa zle wskazywaną ilość wolnego
miejsca

> powinno być - BIOS najpierw sprawdza kanały tego zwykłego
> kontrolera IDE na których jak sam napisałes nie ma żadnych dysków,
> potem jest ten niebieski ekranik gdzie zglasza sie ten
u mnie nie ma niebieskiego - po prostu szybko przelatują linie z tym
tekstem :)
> super-kontroler UDMA66 i wykrywa dysk podpięty do niego.
> Nieco mniejsza pojemnosc wynikać może po prostu z odwiecznej wojny
> miedzy marketingowcami a klientami, jedni uważają że 1 MB = 1000
> kB a inni że 1024 kB i przy dużych dyskach różnica jest
> wielogigowa że tak powiem :) np. mój Samsung 40 GB ma faktycznie
> 38 tys.MB z hakiem

Nie wiedziałem o tym, ale to wygląda jak oszustwo - przecież nawet ja
wiem że 1MB = 1024kB :)

Pozdrawiam