dzwięk na M726 w XP

Autor: Speedy <speedy_at_2a.pl>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 17:19:49 MET DST

Przepraszam za crossposta ale problem jest sprzętowo-windowsowy i nie wiem
od ktorej strony go zajść. W kompie moich rodziców (Cel.450 na płycie
PcChips M726, karta dzwiekowa wbudowana CMI8330, system Win XP Pro) chcialem
zalożyc taki programik Skype (do VoIP, bardzo fajnie sie przez niego gada).
Niestety zaraz po nawiązaniu połączenia Skype zrywa je z komunikatem o
błędzie systemu dzwiękowego. Pogrzebałem w owym systemie dzwiękowym i WinXP
poinformował mnie ze system dzwiękowy nie działa w trybie dupleks czyli nie
można jednoczesnie gadać i sluchac. No OK, rozumiem ze Skype w takiej
sytuacji nie chodzi. Tylko co się w takim razie dzieje z owym dzwiękiem? Ten
komputer stał kiedys u mnie i o ile pamiętam używałem go m.in. w roli
telefonu stacjonarnego więc ów dupleks w karcie dzwiękowej musiał być
zapewniony! Kto mi go ukradł niech się zaraz przyzna! bo się będę złościł i
tupał!
A serio: driverki do dzwięku są najnowsze, z 2000 r., 4.17 WDM, od Win2000
bo dedykowanych do XP nie zrobiono. Sterownik do chpisetu ALi najnowszy,
2.07. Czy ktoś nieudolnie grzebiący w windowsach mógł sobie coś gdzies
wyłączyć albo włączyc z tym dzwiękiem albo coś innego nawywijać? Sprawdzilem
te cale ustawienia dzwieku i mowy w panelu ster. i wszystko wygląda OK, jako
domyslne urządzenie wszędzie jest CMI 8330 i powinno dzialac wszystko tak na
oko. A jakos nie chce. Czy ktos z was mial takie problemy? Wielu jest między
nami męczenników PcChipsa który w kolejnych wcieleniach atakuje co jakis
czas periodycznie, moze ktos juz sie zetknąl z takim problemem?

--
Pozdrovionka
Speedy