Re: wyciszanie (Arctic i procek)

Autor: Yakhub <jakub_at_jasna.tarnow.pl>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 12:53:43 MET DST

> a może coś o tej wtyczce Molex? Co to takiego? I co muszę lutować? Bo na
> bank czerwony, to zasilanie, czarny masa, a chyba żółty, to do odczytu
> obrotów. Jak mam to zrobić?
> pozdro!

Wtyczka Molex to taka wtyczka, jaką podłączane jest zasilanie do HDD,
CD-ROMu i tak dalej. Musisz sobie zdobyć taką wtyczkę i gniazdko (zdobyć -
bo czasami jest problem z kupnem), następnie odciąć wtyczkę (tą taką małą
wpinaną do płyty głównej) od wentylatora i w jej miejsce wlutować (właściwie
więcej tam mają do powiedzenia kombinerki niż lutownica) w jej miejce
wtyczkę z gniazdkiem w ten sposób:

                       ===============
GNIAZDO _____ ____________ WTYCZKA
                      _____ \ ___________
                                 \ \_________________________
                                   \____________R___________ WIATRAK

Tak był zasilany standardowo wiatrak do mojego starego K6-2 333MHz. Mam
nadzieję, że widać o co chodzi. W Molex-ie płynie napięcie +12V, +5V i masa,
ale nie wiem, które przewody są które. Przy okazji można wlutować (tam,
gdzie literka R) opornik, aby zmniejszyć prędkość wiatraka (będzie trochę
wolniejszy i dużo cichszy). Trzeci kabel od wiatraka, jak już wiesz nie jest
mu niezbędny do działania.

Można sobie podarować wtyczkę, i zostawić wiatrak podłączony do gniazda, ale
wówczas może się okazać, że pewnego dnia nie będziesz miał jak zasilić np.
nagrywarki i drugiego dysku.

Pozdrawiam
Yakhub