Re: dlaczego nie startuje ? (o/c & zasilacz story)

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 11 Jul 2004 - 06:07:43 MET DST

<xob@blokersi.pl> wrote:

> co do zasilacza - wątpie - u mnie huntkey 300 wytrzymuje cieższy zestaw bez
> problemu nawet przy gigantyczny o/c ( link w sigu )
> mój sprzęcik: http://bwnet.pl/nemesis ( NOWA STRONKA, FOTKI )

"Standardowo zestaw serwerów z których korzystam wygląda tak:"

to smutne, jakiej degradacji uleglo znaczenie slowa serwer;
kiedys oznaczalo ono pewien specyficzny typ komputera, ktorego
cechami byla duza modularnosc i mozliwosc operowania na jego
elementach - wiele zasilaczy; mozliwosc wymiany zasilacza
w trakcie pracy; wiele procesorow; pamiec masowa zorganizowana
w hot-swapowe macierze; mozliwosc podmiany dyskow w trakcie
pracy serwera, mozliwosc podmiany podzespolow w trakcie pracy;
obudowy typu rack... i tu by mozna jeszcze dlugo wymieniac;

a dzisiaj ludzie okreslaja mianem serwerow byle komputer
oparty na byle plycie glownej z procesorem, ktory jest
dostepny w sprzedazy dla przecietnego Kowalskiego; i ogolnie
nazywaja tak komputer, ktory w zasadzie ze slowem serwer
nie powinien miec kompletnie nic wspolnego; gdzie dyski
twarde walaja sie w recznie robionej obudowie; przy czym
podmiana dysku grozi uszkodzeniem przewodow doprowadzajacych
plyn chlodniczy do blokow WC; ach! i jeszcze te lampki
choinkowe we wnetrzu;

i oczywiscie na tych "serwerach" pracuje sobie jakis windows
zaopatrzony w cala game oprogramowania typowo do uzytku
domowego; w trayu ladnie widac ikonke gadu-gadu sasiadujaca
z ikonkami kilkunastu innych aplikacji; ach i jeszcze autor
uwaza, ze to wspaniale, ze musi dokladac bryly lodu do
wnetrza... i ze planuje testowac kolejne wartosci zegara;
zatem niesmiertelny "uptime" juz nie jest powodem do dumy;
teraz powodem do dumy dla administratora takiego serwera
jest wyciagniecie wielkiej liczby MHz z procesora /i zupelnie
nieszkodzi ze w testach w fabryce przydzielono procesorowi
zupelnie inne - mniejsze - taktowanie/;

jezeli moglbym prosic, podaj jeszcze jakiego uzywasz zasilania
awaryjnego do podtrzymywania napiecia dla tych serwerow;

adas;