Re: Seagate Barracuda 40GB: 32 --> 40 po zmianie plyty

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 10 Jul 2004 - 15:25:06 MET DST

Użytkownik "RaV" <spamerom@mowimy.nie> napisał w wiadomości
news:4seatly69cb7.1n5riflsxe0kf$.dlg@40tude.net

> a to nie jest przypadkiem tak ze po wpieciu zworki dysk jest po
> prostu 32gb i caly fat i wszystko jest indexowany pod 32. Po wypieciu
> zworki wydaje mi sie ze partycje z 32 znikaja... ale moge sie mylic.

Wydaje mi się, że zworka ogranicza tylko ilość adresowalnych ścieżek
dysku, więc jej usunięcie nie powinno bylo zmienić parametrów logicznych
istniejących już na dysku partycji... a co za tym idzie, powinno być w
pełni bezpieczne. Jednak niektóre BIOS-y rządzą się swoimi prawami. W
każdym razie, niczym nie powinno grozić wypięcie zworki i sprawdzenie
układu partycji jeszcze przed uruchomieniem systemu jakimś checkerem,
np. BootIt, albo powiedzmy Partition Info z pakietu Partition Magic.

/odpowiadając zmień px na pl/