asus p4p800se + WD800jd i SATA

Autor: mi$iek <misiekpm_at_serwer.op.pl>
Data: Fri 09 Jul 2004 - 18:33:58 MET DST

Witam

Mam taka oto zagwozdke.
Plyta ASUS p4p800se z kontrolerem sata, do tego podpiety dysk WD800JD.
W ustawieniach biosu widac go jako UDMA 6, jednak juz na starcie wykrywany
jest ten dysk jako UDMA 5.
Z tego co poczytalem juz o podobnym problemie kazdy radzi wlaczyc
odpowiednie ustawienia w biosie i tak tez mam zrobione.
Wszystko zgodnie z instrukcja do lpyty i jej zaleceniami pod winde XP prof.
Pod winda kontroler ten widziany jest jako zwykly Ultra ATA Storage
Controller, a dysk jako pracujacy w trybie UDMA 5
No to chyba cos jest nie tak ???? Przeciez SATA to SATA i chyba jako taki
powienien byc widziany kontroler co ma UDMA do SATA ?
Czy to wszystko to moze taki oszukany SATA jest, tyle tylko ,ze pozwala
podpiac taki dysk i tyle jego ???
Pomimo powlaczanych ustawien typowo pod w2k i XP widzialem ten dysk
spokojnie spod dos'a.
Czy ktos jest w stanie mi wyjasnic jak to jest z tym kontrolerem ?

Na dodatek co kilka uruchomien mam taki problem, ze bios stwierdza, ze DVD i
CDRW podpiete do kontrolera sa ATAPI Incomplatible.
Czy wszystko jest aby napewno o.k. z ta plyta ???????

Pozdrawiam
Misiek