Re: Jaki dysk twardy wybrac?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 14:55:11 MET DST

Wojciech Michalczuk napisał:

> A zatyczki do uszu dają? :>

Do nowego Caviara 160 GB są niepotrzebne :)

Miałem kilka Caviarów 80 GB - wszystkie było delikatnie słychać, a po
pół roku zaczynały pracować wyraźnie głośniej. Później miałem Caviara
120 GB - ten też się lekko rozświergolił po kilku miesiącach. Teraz
mam Caviara 160 GB i jest cichusieńki. Kupiłem go prawie rok temu i od
samego początku nic się w tej materii nie zmieniło. Dysk jest prawie
niesłyszalny. Ośmieliłbym się stwierdzić, że od swoich poprzedników
dzieli go technologiczna przepaść, zarówno pod względem głośności, jak
również wydajności (jest sporo szybszy od poprzedników). Miałem też
przez jakiś czas w kompie Maxtora DiamondMax +9 160 GB i Seagate'a
Barracudę 160 GB. IMO wszystkie pracują podobnie - każdy z nich wydaje
z siebie cichusieńki szumik, niemal niesłyszalny przy zamkniętej
obudowie. Jedynie Maxtor podczas odczytu lekko chrupie i może trochę
denerować. Mitem natomiast jest, że nowy Seagate jest taki cichutki -
w porównaniu do mojej starej Barracudy 80 GB słychać go bardzo
wyraźnie a już na pewno kompletną bzdurą jest, że pracuje ciszej od WD
czy Maxtora (pomijając chrupanie tego ostatniego).

W kwestii wydajności ciężko się wypowiadać, bo moje testy HD Tachem
wskazywały minimalną przewagę WD nad Maxtorem i już sporą różnicę w
stosunku do Seagate'a, ale w normalnej pracy nijak nie dało się tego
odczuć - po prostu wszystkie są pioruńsko szybkie i tyle.

Jeśli chodzi o awaryjność, to wiem tylko tyle ile zrelacjonował mi
znajomy z Komputronika. Podobno najmniej wraca do nich uszkodzonych
Seagate'ów, na drugim miejscu jest WD, przy czym odsetek padów jest
tylko nieznacznie większy. Bardzo negatywnie wypowiadał się natomiast
nt. dysków Maxtor. O Samsunga i Hitachi nie pytałem ;)

Ja również planuję teraz zakup kolejego dysku 200 GB i również
zastanawiam się pomiędzy WD i Seagate'm. Ze względu na większą
niezawodność skłaniam się lekko w stronę Seagate'a ale jego słabsza
wydajność i większa cena chyba znowu obróci się przeciwko niemu...

--
                        Pozdrawiam, Sniper