Re: Program do translacji mowy w tekst

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 14:05:48 MET DST

MadMan napisał:

> poszukuję (na razie bezskutecznie) programu, który umiałby zamienić
> to, co mówię, w tekst. Czy takie coś istnieje?

Słabo szukasz :). W necie jest masa informacji na ten temat. Istnieje
już wiele systemów rozpoznawania mowy, niestety głównie angielskiej.
Oczywiście wszystkie są w fazie wczesnego rozwoju, więc nie spodziewaj
się cudów.

Najbardziej zaawansowane prace prowadzi chyba Microsoft w porozumieniu
z kilkoma firmami specjalizującymi się w tej dziedzienie. Ich system
rozpoznawania mowy znajdziesz w pakiecie Office 2002. Umożliwia
sterowanie pracą aplikacji przy pomocy poleceń głosowych oraz
wprowadzanie danych za pomocą głosu. Instalacja rozpoznawania mowy
przy pomocy pakietu Office 2002 integruje się z wieloma narzędziami
Microsoftu, dzięki czemu można ten mechanizm wykorzystać później
bezpośrednio w Windows XP lub Internet Explorerze.

Zobacz tutaj:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;PL;278927
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;PL;288979
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;306537

Parę lat temu istniał bardzo poważny system Advanced Speech
Recognition. Nie wiem, czy przetrwał do dzisiaj, czy również został
kupiony przez Microsoft. Możesz poszukać. Był też Interactive Voice
Response oraz @udioPortal potrafiące sterować aplikacjami przy pomocy
głosu. Słyszałem też o NaturallySpeaking - ten podobno działa do dziś.
No i chyba Lotus coś tam kombinował...

Tu też możesz sobie zajrzeć:
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_18140.html
http://www.west.com/advanced-speech-recognition.htm