Duron 850@1000 - CPU nie pamięta mnożnika (i nie tylko)

Autor: Publicon <publicon.usun.to_at_pf.pl>
Data: Thu 08 Jul 2004 - 07:54:53 MET DST

Witam,

Wczoraj zapragnąłem podkręcić mojego Duronka. Przy użyciu ołówka połączyłem
moski i "udało się". Uznałem optymalną kombinację jako 10x i 1.625V (lub
1.65V) - nie przeprowadzałem jeszcze dokładniejszych testów. Wczoraj było
tak, że po odcięciu kompa od prądu (wtyczka) procek startował dalej
standardowo jako 850MHz, pomimo tego, że w biosie zapisane są zmiany nożnika
i napięć. Dzisiaj już zwykłe wyłączenie POWER sprawia, że dalej startuje z
prędkością domyślną pomimo ustawień. Trzeba za każdym razem wejść do biosu i
zapisać ustawienia (które niby już tam są). Dodam, że taka np. prędkość
magistrali jest zapamiętywana i stosowana zawsze. Dlaczego tak może być ?

Nie wiem, czy to ma znaczenie, ale jak ustawiłem 10x bez zmiany napięć, to
komp się nie uruchomił, ale zaczął wydawać dziwne piski, najbierw ze dwa
niskim tonem, a potem cała seria wyższym. I piszczał by tak dalej, gdybym go
nie wyłączył. Spodziewałem się kasowania biosu zworką, ale po włączeniu
ruszył na 850 MHz. Dziwne...

Poza tym po podkręceniu Prime95 nie chce działać. Wywala komunikaty typu:
FATAL ERROR: Rounding was 0.4999985812, expected less than 0.4, Hardware
failure detected. Co to znaczy ?

Sprzęt to Duron 850, Shuttle AK 31 3.1 (bios AK31S2EC), 128 DDR Kingston,
256 DDR Spectec, Chieftec HPC-360-302 DF,

Będę wdzięczny za jakieś wyjaśniające wskazówki, pozdrawiam,

Publicon