Karty sieciowe

Autor: Yakhub <jakub_at_jasna.tarnow.pl>
Data: Wed 07 Jul 2004 - 23:36:31 MET DST

Witam. Jakiś czas temu postanowilismy z sasiadem urzadzic sobie siec
lokalna. W tym celu zakupilismy 2 karty sieciowe (Compex readylink fast
ethernet adapter 100/10 - w systemie widziana jako REALTEK RTL8139), i 18m
kabla UTP z przeplotem.KArty ładnie się w systemach zainstalowały, ale był
pewien problem - po podłączeniu wszystkiego sieć nie działała (nie
dochodziły nawet pingi). Diody na kartach się świeciły, a jezeli sie
ustawiło na obu komputerach (systemy Win98 i/lub WinXP - probowalismy obu)
ten sam adres IP, wyskakiwał komunikat o konflikcie.

Co ciekawe, jeżeli którą kolwiek kartę się wymieniło na inna - wszystko bylo
w porzadku. Wnioskuje z tad, ze kazda z nich byla konfigurowana poprawnie.
Nie dzialalo tylko wtedy, gdy obie karty byly takie same. Ostatecznie
poradzilismy sobie w ten sposob, ze ja sie zamienilem z jednym znajomym
sieciowkami i od tej pory bylo OK (dopoki nam kabla nie przecieli), ale do
tej pory intryguje mnie, o co moglo chodzic. Ma ktos jakis pomysl?

Pozdrawiam
Yakhub