Re: cache dysku 8MB vs. 2MB

Autor: kgb007 <kgb007_at_poczta.wp.pl>
Data: Wed 07 Jul 2004 - 20:40:08 MET DST

Użytkownik "Darek" <interdarekb@NOSPAMpoczta.onet.pl>
napisał w wiadomości news:ccgmet$no$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witajcie,
> Jaka jest różnica i co w praktyce to daje, pomiędzy
> dyskiem z cachem 8MB a dyskiem z cachem tylko 2MB?

Jeśli zamierzasz na tym dysku trzymać Windows 2000/XP/2003
lub plik wymiany to jedynym słusznym zakupem jest dysk z
cache 8MB.

Wiem co mówię bo mam dwa dyski 7200 o identycznych czasach
dostępu podobnych transferach (dzięki spowalniaczowi ATA66).
Różnica jeśli chodzi o plik wymiany jest ogromna to samo
tyczy się systemu operacyjnego.
Dla informacji system wraz z całą strukturą dysku
przeniosłem ghostem więc takie porównanie tych dysków według
mnie jest uzasadnione.
Jeśli zamierzasz przetwarzać dziesiątki setki tysięcy małych
plików tak do 10KB to te 8MB cache mogą mieć kluczowe
znaczenie.

--
kgb007@poczta.wp.pl