Re: Różnice między NTFS i FAT32

Autor: Wojciech Michalczuk <wmichal_at_nie-spamuj.gazeta.pl>
Data: Wed 07 Jul 2004 - 00:00:53 MET DST

Niejaki AXH twierdzi jakoby:

> I czy instalowanie NTFSa na zwykłym domowym komputerku ma jakiekolwiej zalet
> (dysk twardy 80GB, NTFS tylko na pierwszej partycji z trzech).

Hmm... NTFS jest ogólnie bezpieczniejszy, mniej podatny na awarie,
skrzyżowane/zagubione klastry i czego to jeszcze nie wymyślą.
Defragmentuje się 10 razy szybciej.

Dla mnie NTFS ma jedną, fundamentalną zaletę. Posiadam dysk 80 GB
podzielony na 3 partycje, wśród których znajduje się partycja 52,5 GB.
Taka partycja na FAT32 miała by klaster jaki? 32kB? To ja dziękuję. Na
NTFSie chodzi pięknie, z ludzkim rozmiarem klastra (4kB).

I tak, oczywiście, mógłbym ten dysk podzielić na fafnaście partycji
FAT32. Tylko po co? Lubię mieć wszystkie dane w jednym miejscu.
Żeby potem nie dochodziło do takich sytuacji:
"Programy to ja mam na H: i kawałek na E:, ale program XYZ zainstaluję
na L:, bo gdzie indziej to się miejsce pokończyło. A, i część MP3 musze
roździelić pomiędzy W: i Ź:, bo się miejsce na pliki tymczasowe kończy.
Tak więc gdzie ja miałem ten dokument... Poszukam"
Dziękuję, wezmę NTFS. :>

--
Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam.      (c) Henri Monnier
       \\|||//