Re: "glupie" pytanie o zasilacz i UPS

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Tue 06 Jul 2004 - 23:15:55 MET DST

Użytkownik "MaYa" <wojtekm@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:ccevst$kvg$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam !
>
> moje pytanie: jestem w posiadaniu dosych mocnego zasilacza (Chieftec 420)
> najslabszego UPSa pod sloncem (Fideltronik ares cool). Czy moge uzywac
tego
> upsa jako "listwy przeciwprzepieciowej" z tym zasilaczem ? Czy jeden nie
> zaszkodzi drugiemu ? Oczywiscie, nie ludze sie, ze ta bateria bedzie w
> stanie pociagnac ten komputer, chociaz monitora do niej nie podepne. Moje
> pytanie brzmi wlasnie tak: czy mozna uzyc takiego upsa celem filtrowania
> pradu, bez szwanku dla zasilacza, bez uzywania go jako takiego "zasilacza
> [...]

zasilacz komputerowy, jest zasilaczem impulsowym (tak jak wszystkie
zasilacze w elektronice) czyli nie pobiera 420W non stop, tylko wtedy kiedy
potrzebuje. Z testów na tomshardware wynika, że p4 3.2 z GF 6800U (dwa
dodatkowe molexy do zasilania wymaga!) w trybie 3d pobiera około ZTCP 280W.
w trybie jałowym taki komp pobiera 130-150W. Wiec jeśli chodzi o moc, to nie
ma problemu.
Problemem moze za to być UPS, którego czsay reakcji mogą byc cienkie, a i
samo filtrowanie nienajlepsze...
Reasumując bedzie działać, ale niekoniecznie bedzie to tak ładnie filtrowane
jakbyś chciał.