Re: Problem z k7vt2

Autor: Marcin Wielocha <marcinwielocha_at_tlen.pl>
Data: Mon 05 Jul 2004 - 12:02:32 MET DST

Uzytkownik "Snoopy @wp.pl>" <bukler<nielubiespamu> napisal w wiadomosci
news:48the09gcjkl3jn63cdse5vtf5n8i0oqpp@4ax.com...
> [...]
> Komp jest oparty o:
> Athlon 1800 (Thoroughberd)
> 256 DDR (1 kosc)
> K7vt2 ver 1.30 - tez mam to samo tylko u mnie ta plyta to przylad
stabilnosci
> Radeon 7500
>
> 1) Instalacja Windows XP z SP1 jest niezmoliwa do rpzeprowadzenia,
> komputer zawiesza sie w momencie wykrywania ustawien (sam sieresetuje)
> Po wylaczeniu wszystkich urzadzen w BIOSie co sa na plycie dalej sie
> wysypywal :| Nie pomoglo nawet zainstalowanie Win98 i nadinstalowanie
> na niego WinXp....Windows 2000 zainstalowal sie natomiast
Jezeli komp nie jest nowy i nie wystepowaly wczesniej takie objawy, to nie
sa konflikty sprzetowe, tylko uszkodzenie jakiegos sprzeta wewnatrz.
Co z temperatura rdzenia i plyty?

2) Bios uparcie rozpoznaje Athlona 1800 (1,5GHz) jako 1,15GHz, wine ze
> to ponosi magistrala ktora sie ustawia na 100 i po przestawieniu jej
> na 133 komp startuje, ale czesto sie wysypuje na biosie i znowu trzeba
> resetowac kompa
Chyba cos padlo!!

> 3) Zainstalowanie Via 4in1 4.48 powoduje kompletne czary, Windows sie
> nie uruchamia, zawiesza sie na planszy pokazujacej postep ladowania :|
> Zawiesil sie zarowno na Win98 i na Windows 2000 (z tym ze tego sie
> dalo uratowac bez instalowania na nowo)
To kolejny dowód na to!!

> Niestety na kompie sa plomby i nie moge w srodku pogrzebac ani
> popiescic kompa mlotkiem, mimo szczerych checi pozostaja tylko metody
> nieinwazyjne i czysto softwarewe :(
W tym przypadku nie ma co sie glowic, bo i tak niczego nie zdzialasz :(
Dobrym sposobem na testy jest wywalenie wszystkiego, co zbedne i instalacja
systemu, a potem dorzucanie kolejnych urzadzen.

> Czy ktos ma pomysl jak rozwiazac te problemy lub ma jakies sugestie ?
> Czy aktualizacja BIOSu plyty do wersji 1.381 (nieoficjalny) pomoze
> rozwiazac choc czesc problemow ?
Nie polecam, bo stracisz gwarancje!!

BTW: zakladajac, ze masz orginalna winde, zainstaluj ja i biegiem do
serwisu!!

Pozdrawiam,
MW

---