Re: Temperatura dysku SATA

Autor: Marco <notrue_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Jul 2004 - 09:44:51 MET DST

Użytkownik "latet" <latet@rr.pl> napisał w wiadomości
news:ccavgn$4m4$1@host102-ursus.spray.net.pl...

> Tylko kto ma dysk nagrzewajacy sie tylko do 25 st,
> chyba tylko Eskimosi :-) Moj ma 25 st w 15 sekund po
> wlaczeniu (bo w pokoju mam 24 st).

no fakt - taka temperatura to raczej tylko w chłodzonych serwerowniach, ale
30 stopni jest juz do osiągnięcia

> Moze to i jest pomysl - nakleic na niego jakieś radiatorki,
> takie jak od kart graficznych mogą być?

Ja mam po prostu położone na dysk stare radiatory do procesorów, także są
wyższe od takich do kart graficznych. I na ich żeberka jest skierowane
powietrze z zewnątrz obudowy. Trzeba troszkę pokombinować z obudową żeby
zrobic coś takiego i żeby ładnie wyglądało, ale chyba warto. Radiatory nie
są posmarowane pastą, ani klejem - po prostu leżą.

> Toś szczęściarz, bo mi sie jeszcze nie udało spotkać
> wiatraczka, ktorego dzwiek by mnie nie wkurzał.
> Zresztą wiatrak w obudowie raczej nie wplynie na dysk w kieszeni...

Ciekawe, bo jesli wentylator puścisz na 5V to na pewno nie będzie słyszalny.
Ale ból w Twoim przypadku to kieszeń - tu za bardzo nie mam pomysłu.

> Dla mnie dane są nieporównywalnie cenniejsze niż koszt dysku.

Dla mnie też, dlatego powiedziałem, że zgadzam się z Tobą, ale sprzęt chyba
też warto chronić.