Re: under-clocking procesora

Autor: Tommy Cobalt <t_cobalt_odspamiacz__at_o2.pl>
Data: Sun 04 Jul 2004 - 10:43:00 MET DST

Uzytkownik "wieniuszka" <wieniuszka_tego_nie@gazeta.pl> napisal w wiadomosci
news:cc8co5$2tuh$1@mamut.aster.pl...
> [...]

Hihihi, duzo, jak na Celka.

> Ja akurat mialem na mysli zmniejszenie mnoznika. Dokladnie to mam procesor
> 700 i chce go wetknac w plyte na BX440 ktora obsluguje mnoznik do 8x,
czyli
> i tak nie wykorzystam nominalnej mocy tego procesora i zaczalem sie
> zastanawiac, czy nie byloby dobrym pomyslem wykorzysatac tego faktu do
> odpalenia go bez aktywnego chlodzenia.
> Czy w takim wypadku to by dzialalo?

Nic. Bedzie wolniej chodzil. Ja swojego Durona 1600 (133x12) puszczam na 600
Mhz (133x4,5) i wylaczam wiatrak na standardowym chlodzeniu dla procka do
2.4 GHz. Caly system chodzi jak ta lala. Po co ma sie przepracowywac, skoro
zostawiam go tylko do obslugi osla, serwera WWW (z PHP) i FTP, i paru innych
niezbyt wymagajacych aplikacji? Tak samo mam zwyczaj Underclockingu karty
graficznej (GF4, z 300/650 na 80/220 - nizej sie nie da, bo wariuje), zeby
ochlodzic ja, gdy jej nie uzywam (czyt. nie gram).

Moze jeszczy byc sytuacja, gdy Celek nie pójdzie po prostu. Moze sie tak
zdazyc, ze plyta odmówi posluszenstwa, bo mnoznika nie obsluguje, bla bla
bla - ale tylko jezeli to plyta bezzworkowa. Na zworkach nie powinno byc
zadnych problemów. A glupio sie spytam, procesor ma odblokowany mnoznik?

Pozdrawiam!