Re: Uszkodzone p³ytki

Autor: Numi <numi_at_tpsa.internetdsl.pl>
Data: Fri 02 Jul 2004 - 13:54:31 MET DST

wieniuszka wyprodukowa³:

>w ostanim chipie opisywali jakis patent ktory wygladal jak discman, poilo
>sie go jakas substancja a on reanimowal plytki. kosztowalo to (w zaleznosci
>od ilosci dolaczonego plynu) od kilkudziesieciu do 100 dol
>Ale nie wiem, czy jest juz do kupienia w Polsce.

Zalezy jakie to uszkodzenie. Jesli zdarta tylko wartstwa ochronna nosnika,
to spokojnie da sie plytke reanimowac, ale jak uszkodzenie
dotarlo az do warstwy zapisywalnej, to bez szans - bo niby
jak dorobisz brakujace dane ? ;-) AFAIR przy uszkodzeniu powyzej
1mm, korekcja bledow zda sie juz na nic, zreszta reszta sposobow
tez zawiedzie... jesli w tym miejscu byly np. tylko czyste znaki ASCII,
to czesc pliku mozna odzyskac, ale jak jakies binaria......