Re: Wazne pytanie

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Thu 01 Jul 2004 - 16:43:12 MET DST

stefe wrote:

> w zyciu takiej bzdury nie slyszalem... moge sie zalozyc, ze nie uzywales
> dobrego monitora z odswiezaniem 100Hz... osobiscie widze lekkie
> migotanie ekranu przy 85Hz (napewno rozroznie).

A ile monitorów już w życiu widziałeś/ustawiałeś parametry? To nie jest
tak, że dla dowolnego monitora optymalną wartością jest 100 Hz. Krótko
mówiąc, zależy od pasma przenoszenia i czasu wygaszania luminoforu. Dla
monitorów starszej generacji zazwyczaj optymalna wartość jest gdzieś
między 75 a 85 Hz. Jeśli jednak monitor ma odpowiednie pasmo i szybko
gasnący luminofor, to owszem - przy 85 Hz może jeszcze być widać
"migotanie". Ja pamiętam jeszcze monitory, które miały np. jedną jedyną
częstotliwość 72 Hz i obraz wyglądał jak namalowany na papierze...

--
macminer