Wyciszanie starego komputera

Autor: Krzysztof Gibas <killgore_at_poczta.wp.pl.spam>
Data: Thu 01 Jul 2004 - 12:28:37 MET DST

        Cześć!

        Mam takiego PIII 1GHz z Geforce3 na płycie MSI-6163 Pro w
obudowie Enlight i chciałbym go nieco wyciszyć. Przy tym nie chodzi mi
o chłodzenie wodne, czy jakieś lodówki, ale o zastosowanie
niskoobrotowych wentylatorów, większych radiatorów itp., bez uciekania
się do chwytów w rodzaju underclockingu. No i chciałbym to zrobić
możliwie małym kosztem.
        W tej chwili wydaje mi się, że najgłośniejszym elementem jest
wentylator karty graficznej. To pierwszy Geforce3 firmy Microstar, o
symbolu 8822. Karta ma duży radiator, przykrywający także pamięci. Nie
jestem pewny czy da się go zdemontować. Wentylator jest mały (4 cm
średnicy), "wtopiony" w radiator, szybkoobrotowy. Obawiam się, że
kołki wystające z radiatora po obu jego stronach wykluczają
zastosowanie czegoś większego. Na co mógłbym go wymienić (o ile to w
ogóle możliwe)? Nie zależy mi przy tym na dostępności sąsiedniego
slotu PCI.
        Procesor osadzony na podstawce s370 zamontowany jest w
slockecie co wymusza zastosowanie niskoprofilowego radiatora (inaczej
wentyl zawadzi o pamięci). Całość nie może być wyższa niż 5 cm. Nie
może też być b. szeroka. Co polecacie?
        Co do zasilacza, to widzę, że sporo osób tutaj stosuje
wentylatory Arctic Cooling Fan Pro TC. Rozumiem, że nada się i w tej
sytuacji?

Z góry dziękuję.

--
      Pozdrowienia