forward portów a NAT (?)

Autor: freeze <pgurgulWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 21:49:10 MET DST

Witam,
od razu trochę sorrki za NTG, ale na pl.comp.networking nikt nie odpisał, bo
tam jest dużo mniejszy ruch

otóż mam następujący problem:
posiadam router PLANET ADE-4000, do którego podłączone
jest kilka kompów, na 2 z nich jest postawiony Apache na Linuxie.

Ustawiłem sobie przekierowanie portu 80 na lokalne IP jednego z
serwerów (10.0.0.14), a port konfiguracyjny routera przeniosłem na 90 (aby się
nie kłóciły). Gdy wpisuję lokalny IP serwera w oknie przeglądarki, pojawia
się strona testowa apache. Gdy zaś robię to z zewnętrznego IP, dostaję
connection refused lub 'nie można wyswietlic strony ' - IE. Nie wiem, co
jest grane. Gdy przestawiłem serwer na innego kompa, niewiele sie zmieniło.
Router nie ma sprzętowego firewalla, jest tylko włączony DNAPT, ale
pomoc techniczna zarzeka się, że na domyślnych ustawieniach powinno być OK.
Ja jednak dopatruję się złej konfiguracji NATu. Apache jest na domyślnych
ustawieniach. Co może być przyczyną? W archiwach nie znalazłem rozwiązania
podobnego problemu.

pozdrawiam,
freeze