DVDR dual layer

Autor: stanwin <stanwinWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 16:39:38 MET DST

> Mam zamiar kupić nagrywarkę dvd - chcę Pioneera. Czytatałem, że
> prawdopodobnie dużo ze starych napędów będzie dało się przerobić na
dual!!!!

Hm, ciekawe...
Pamietam, ze za dawnych czasow jak wchodzily nagrywarki CDR 4-krotne, to w
interze byly sposoby jak przerobic "dwojke" na 4x -wystarczylo przelutowac
jeden oporniczek. I faktycznie dzialalo- tak wlasnie zrobil nasz ANtek
Grzymala!
A drugiej strony ja bym spokojnie podchodzil do tych rzeczy. Bo: w bardzo wielu
przypadkach dany producent produkuje pewien produkt i sprzedaje go pod rozna
marka (lub modelem) -za rozne ceny -czyli jako rozne produkty -zaleznie od tego
co im "wyszlo"...
Tak bylo juz 20lat temu w przypadku opornikow (rezystorow) -produkowali
rezystory 4,7kiloohma, potem je mierzyli, i przydzielali do trzech grup
tolerancji (plus minus 5%, 10%, 20%). Lapiesz?
Tak samo produkuje sie teraz np.procesory. WYprodukuja np.Celerony 1600MHz,
potem je podkrecaja (zmieniajac mnoznik) i sprawdzaja przy jakiej predkosci
chodzi absolutnie stabilnie, taki mnoznik ustawiaja, zablokowuja go, i
sprzedaja czesc jako Celeron 2GHz, a czesc jako 1,6GHz...

Z drugiej strony:
w cenie np.odtwarzacza kompaktow, koszt wyprodukowania to maly ulamek.
Najwiecej kosztuja badania, testy, projekty itd. Dlatego czesto majac prze soba
kilka modeli od 600zl do 1200zl mamy przed saba te sama elektronike, czesciowo
tez te same czesci, tylko w innym opakowaniu! Oraz np.w tych tanszych modelach
nie wyprowadzili sciezek do jakichs przyciskow -jak ktos wie jak to zrobic moze
sam sobie "upgradeowac" sprzet...

Poniewaz w raz z rozwojem techniki, coraz wieksze znaczenie ma software a nie
sprzet, to czesto wszystko zalezy od firmware - wiadomo ogolnie ze tansze
kamery DVcam mozna przerobic na te drozsze (ze dane po kabelku firewire ida w
OBIE strony a nie tylko w jedna) za pomoca zmiany firmware...

Podobnie moze byc z tymi nagrywarkami!
BO przeciez zanim wypuszczono na rynek te dual-layer, to wiele wiele miesiecy
wczesniej juz myslano intensywnie nad nimi....
Tylko pytanie ktory to jest przydadek z wyzej wymienionych przeze mnie, tj.czy
po zmianie biosu tej nagrywarki bedzie ona KIEPSKO nagrywac dual-layerowo lub
rozwali sie niebawem (tj.czesci mechaniczne przeszly testy w firmie z gorszymi
wynikami -i bedzie to dzialac, ale moze sie uszkodzic z powodu jakichs mikro-
pekniec itp.), czy bedzie ci dzialac zajebiscie?

Ciekawe...